Webwinkels zijn ‘Not my cup of tea’

Zo dat is er uit… Ik bouw al 20 jaar websites, waarvan zo’n 15 jaar WordPress-sites. Ik heb daar veel zin in, maar ik beleef geen plezier aan het bouwen of onderhouden van webwinkels. Ik heb er enkele in onderhoud maar merk steeds vaker dat dat prima is, zolang er geen problemen zijn. Opdrachtgevers weten dat ik hierin geen specialist ben en dat ik waar nodig hulp inschakel.

Slechte ervaring

Ik heb ooit een webwinkel gemaakt, nog voor de WordPress-tijd, met een voor mij onbekend systeem dat ik toen voor het eerst ging gebruiken. Ondanks het prima forum waarop veel informatie te vinden was liep ik tegen mijn grenzen aan en mijn kennis en vaardigheden schoten te kort. Heel frustrerend voor mij maar ook voor de opdrachtgever. Al doende leer je veel, maar webwinkels en ik zijn nooit dikke vrienden geworden.

Wil je een webwinkel laten bouwen of onderhouden, dan zal ik daarom doorverwijzen naar een collega die er meer ervaring mee heeft en er wel blij van wordt.

Betaalopties via website

Wat ik wel doe is het inrichten van betaalopties via websites. Vaak is een hele webwinkel overbodig omdat er maar enkele producten verkocht worden zijn. Dan is het goed mogelijk om met een betaalformulier en betaalprovider zoals Mollie betalingen via de website te realiseren. Met een extra plug-in die keurige facturen produceert is deze optie voor veel opdrachtgevers voldoende.

Leren door doen

In webdesignland doe je altijd veel voor de eerste keer en dat kost tijd. Een kwestie van investeren in kennis en als je dezelfde opties later nogmaals gebruikt dan pluk je daar de vruchten van. Leren door doen dus. maar ik hoef niet alles te kunnen….

Afbeelding van dungthuyvunguyen via Pixabay

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *